La comoditat i la facilitat d’accés a tota mena de manifestacions culturals segurament siguin alguns dels avantatges d’aquesta situació. Assistir a un cicle de concerts des de casa i en sabatilles és un luxe que la Casa de Cultura de Girona posa a l’abast del públic en general. El cicle El divendres, concert!, que habitualment tenia com a escenari l’Auditori Josep Viader, va començar amb el pianista blanenc Carles Marigó i continuarà amb els músics Marta Rius, Lluís Casanovas (clarinet), Magalí Sare & Sebastià Gris, Joan Seguí (orgue), David Mauricio. La selecció d’artistes posa l’accent en els joves talents locals i en la diversitat de gèneres: música clàssica, jazz, folk, cançó d’autor o música vocal. Els concerts, pregravats, tindran una durada de vint minuts i estaran disponibles al canal de Youtube de la Casa de Cultura de la Diputació de Girona, cada divendres a les 8 del vespre.

Un trencaclosques per reconstruir Hostalric
L’Ajuntament d’Hostalric ha posat en marxa, fins diumenge dia 10, un joc en línia que, a més, pot acabar amb premi. El reclam del joc és reconstruir Hostalric després que durant el confinament “s’ha trencat a trossos”. Es tracta de resoldre tres trencaclosques virtuals que posaran a prova l’habilitat dels participants, nens i nenes d’entre 6 i 12 anys. El premi per als qui superin el repte és la inclusió en el sorteig d’una visita familiar, un quadern d’activitats d’Hostalric i una samarreta amb un dels personatges de la vila. Per participar-hi s’han de fer 3 trencaclosques en el mínim temps possible i compartir el joc amb amics i amigues. El sorteig es celebrarà el dilluns 11 de maig.

Museum Quiz del Museu d’Art de Girona!
Cada dijous del mes de maig el Museu d’Art de Girona us proposa un repte i posa a prova els vostres coneixements sobre aquest equipament. Hi podeu participar des de l’ordinador, el mòbil o la tablet i haureu de respondre un seguit de preguntes de tipologia diversa en un temps determinat. El repte, a més, està dividit en dues modalitats, la de famílies i la d’adults. El joc per a famílies es titula Juga amb la lleona de Girona per les sales del museu!, està adreçat a nens i nenes de 8 a 12 anys i es posa en funcionament els dijous de 17h a 21h. Per la seva banda, el joc per adults s’ha titulat Posa a prova els teus coneixements sobre el Museu d’Art! i es posa en marxa també els dijous de 19h a 24h.

Exposicions virtuals al Terracotta Museu de la Bisbal
Parant taula. Exposició col·lectiva de vaixelles i Javier Garcés. Escultures ceràmiques, són dues de les exposicions virtuals que el Terracotta Museu de la Bisbal posa a disposició del públic. La primera exposició va estar instal·lada al museu baixempordanès de l’11 d’octubre del 2019 al 26 de gener del 2020, mentre que la de Garcés és anterior, i s’hi va poder veure del 14 d’abril al 23 de juliol del 2018.
L’edició d’enguany de Parant taula, que té una periodicitat anual, va enregistrar novetats, cercant convertir-se en un espai de confluència entre la ceràmica i la gastronomia. D’aquesta manera, l’exposició va reunir dues de les tradicions més representatives “d’aquest país petit”: un ofici tradicional i emblemàtic com el del ceramista, representat per l’Associació de Ceramistes de la Bisbal i la marca Ceràmica de la Bisbal, i una gastronomia de qualitat realitzada amb els excel·lents productes del territori promoguda per la Cuina de l’Empordanet. Es va tractar d’unir ceramistes i restauradors, per tal que cada binomi presentés la seva proposta.
Altres recursos que us poden interessar
- Arxiu visual a Youtube de l’Associació Passatges de Cultura contemporània. Gravacions d’alguns conferenciants de la IV Escola d’Estiu Walter Benjamin.
- Propostes d’Olot Cultura des de casa en temps de confinament.
- Recursos digitals per a escoles i famílies del Museu de la Pesca de Palamós.