El Festival Internacional de Teatre Amateur de Girona (FITAG) que organitza la Diputació de Girona tonarà a inundar la ciutat de teatre, del 29 d’agost al 2 de setembre, en la seva dissetena edició. Un total de 28 companyies de 12 països diferents participaran en aquesta edició del festival, que incorpora el projecte FITAG Barris i que continuarà la seva expansió pel territori, ja que a més de la ciutat de Girona es podran veure espectacles en 11 municipis gironins més.En l’edició d’enguany del festival hi prendran part companyies de l’Argentina, Brasil, Cuba, Colòmbia, Eslovàquia, l’Estat espanyol, el Marroc, la República Txeca, Rússia, Polònia, Uruguai i Xile, que posaran en escena fins a 29 espectacles, un dels quals coproduït pel FITAG. Els escenaris de la mostra a la ciutat són diversos: la Casa de Cultura, el Pati de les Magnòlies de la Delegació Territorial de la Generalitat a Girona, el Centre Cultural La Mercè, el Teatre Municipal, la Sala La Planeta i el Cinema Truffaut; mentre que els municipis que també hi participen són Campdevànol, Figueres, Llançà, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, Palamós, Puigcerdà, Salt, Sant Gregori, Sant Pere Pescador i Vidreres. El projecte FITAG Barris pretén implicar encara més la ciutat en la mostra, incloent en aquesta edició el barri de Montjuïc. Una altra novetat és el FITAG Terrassa Nits, que substitueix l’anterior FITAG Nits.
La comèdia negra Guantanamera, de la companyia El Mirall de Blanes, és l’espectacle inaugural, el dimarts 29 d’agost al Teatre Municipal, mentre que el dia següent arrencarà un cicle de teatre marroquí que acollirà la Sala La Planeta i que és un dels punts d’interès de l’edició d’enguany. El festival també comptarà, com cada any, amb el Petit FITAG, adreçat al públic familiar, i el FITAG El Galliner, protagonitzat pels alumnes de l’escola de teatre gironina. Un altre dels punts d’interès del festival és l’estrena, el 30 d’agost al Centre Cultural La Mercé de Girona, de la comèdia Un barret de copa (Eduardo de Filippo) sota la direcció de Tatiana Malinowska, una producció del festival amb intèrprets catalans i polonesos que també es podrà veure els dies 31 d’agost i 1 i 2 de setembre.D’altra banda, el FITAG ja ha engegat el seu concurs d’Instagram titulat Superherois del FITAG, que té com a objectiu fomentar la creativitat en l’àmbit de la fotografia, per així crear diàleg i cohesió entre espectadors, participants, actors i directors, usuaris i organitzadors del festival. Els concursants han de compartir a Instagram una imatge original, en què han de representar un superheroi o una superheroïna, o bé han de simular que tenen superpoders. Els titulars dels perfils participants han de ser seguidors del compte oficial del festival i han de posar m’agrada a la publicació referent a la convocatòria del concurs.
Imatges: 80’s Ombres de dona de la companyia Associació EmbruixArt de Andratx (Illes Balears), FITAG 2015. Fotos: Irene Roé.